tu jesteś: telefony komórkowe / sony

Telefony Komórkowe: Sony

Firma Sony powstała w Tokio w 1945 r. jako instytut badawczy Tokio Tsushin Kenkyujo

, początkowo utrzymujący się z drobnych usług serwisowych. Rok później przekształcił się on w nisko skapitalizowaną firmę o nazwie Tokio Tsushin Kogyo (Totsuko), której głównym celem była produkcja sprzętu telekomunikacyjnego i
  woltomierzy. Pierwsze produkty, jak elektryczny garnek do ryżu, poduszka elektryczna, czy megafon miały za zadanie zapewnić stałe wpływy i zagwarantować ciągłość wypłat dla pracowników.

Przełomowe okazały się lata 50., kiedy firma wypuściła na rynek m. in. magnetofon taśmowy (1950), czy radio tranzystorowe (1955).
W roku 1955 dokonywała  pierwszych transakcji na rynku pozagiełdowym, zaś trzy lata później zadebiutowała na giełdzie i zmieniła nazwę na Sony. Szybki wzrost firmy i innowacyjność wpłynęły na wzrost sprzedaży i reputacji. W roku 1960 podjęto decyzję o otwarciu pierwszych oddziałów zagranicznych w USA i Szwajcarii, przez co Sony stała się prawdziwą korporacją międzynarodową.

Jednym z pierwszych przełomowych produktów był Walkman, który powstał w 1979 roku. Produkt utworzono przez usunięcie zbędnych funkcji magnetofonu i miniaturyzację pozostałych mechanizmów. Prace trwały rok. Mimo początkowo niskiego zainteresowania sprzedaż zaczęła gwałtownie rosnąć i w ciągu 2 lat sprzedano 1,5 mln sztuk, zaś w ciągu 15 lat od premiery na świecie sprzedało się 250 mln sztuk, z czego 120 mln wyprodukowała mająca ponad 40-procentowy udział w rynku Sony.

Firma elastycznie dopasowywała się do rynków na których działała, oferując optymalną liczbę modeli produktu podzielonego na kilka linii. Krótki cykl życia i kolejne modyfikacje sprawiły, że na rynku odtwarzaczy przenośnych Sony stanowiła konkurencję dla siebie samej, pozostawiając pozostałe podmioty w tyle.



Dla przypomnienia kilka nazw ściśle związanych z japońskim potentatem:

Trinitron (1968) Walkman (1979), płyta CD (1980), kamera Video 8 (1985), Mini Disc (1992), Play Station (1993), Plasmatron (1995), SACD (1999) Digital 8 (1999). Dzisiaj firma zajmuje poczytne miejsce wśród producentów elektroniki. SONY lansuje swoją własną filozofię, polegającą na ciągłym ulepszaniu swoich produktów tak, by mogły sprostać wszelkim potrzebom klientów. Firma stale poszukuje nowych rozwiązań, potem wprowadza je w życie, wytyczając tym samym nowe ścieżki rozwoju całego rynku elektroniki powszechnego użytku.



Polityka Prywatnosci |

Sony Systemy wystawiennicze - Hotele - Testy Alergiczne Kraków